zondag 2 maart 2014

distress inkt en gesso

Hoi allemaal. Ik  heb al zoveel gelezen en gehoord over gesso dus moest ik dat toch ook wel eens zelf uitproberen. Toevallig was ik vrijdag in ' de Action' op zoek voor nog plastic bakjes voor mijn copic stiften in te sorteren ( mijn verzameling is ondertussen zo groot dat ze er niet meer in passen en daar hebben ze van die handige bakjes met 3 schuifjes waar je copic markers perfect inpassen in de lengte.) en daar zag ik dus een tube gesso staan voor een appel en een ei. Vermits ik er nog nooit mee gewerkt had, dacht ik, schaad het niet dan baat het en ik ga er nu niet teveel geld in steken.
Dit is dus het resultaat: ik heb de ondergrond gesponcht met distress inkt. Dan hier en daar met een spatel wat gesso aangebracht en laten drogen. Waar ik het te wit vond, terug een beetje met distress overgegaan.
Dan met chalck inkt een tekst en wat muzieknoten gestempeld en met memento cacoa de bloemen en het graan gestempeld. Afgewerkt met twee ribbeltjes en 2 hele mooie spacers met een bijpassend splitpennetje.
Die gesso ga ik zeker nog eens gebruiken, het geeft een extra dimensie aan je kaart en met een mal kan je denk ik ook mooie resultaten krijgen... dus weeral ideetjes om terug op mijn hobbykamer te kruipen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten